Жоралғы қалай өтеді?
Қыз алатын жақ болашақ келініне сырға салу үшін құда түсіп барады. Қыз беретін жақ құда түсіп келгендерді қонақ қылып, артынан екі жақ сый-сыяпат алмасып, күйеу жігіттің анасы болашақ келінінің құлағына сырға салады. Қызды алып шыққан екі жеңгесіне көрімдік есебінде сый беріледі, өзге туыстарына киіт жабылады. Қызды бағып-қағып өсірген ата-анасына өлі-тірісі — көбіне қой немесе жылқы, ал шешесіне ана сүтінің ақысы ретінде қымбат тарту — алтын әшекей не жағалы сыйлайды. Сондай-ақ құда түсіп келген жақ түрлі тәтті-дәмді толтырып, сыртынан түрлі майда әшекей бұйым қадалған құдағи қоржын әкеледі.
Екі жақ құйрықтай жұмсақ, бауырдай жақын болайық деп, мың жылдық құдалықтың рәсімі есебінде бір-біріне құйрық-бауыр асатады.
Қазақ салтында сырға өзге елдердегі атастыру жүзігінің қызметін атқарады. Негізінен қыздың құлағына тазалық пен денсаулықтың нышаны деп күміс сырға салынады. Сырғаны күйеу жігіттің анасы не бір жасы үлкен, сыйлы апасы не жеңгесі салады.
Бұрынғы заманда атастыру мен той арасында көп жыл өтуі мүмкін еді. Өйткені бұрында ұл мен қызды бесікте жатқан кезінде, тіпті анасының құрсағында жатқан кезден атастырып қою салты болатын.
Оспанова Бақыт Ахметкалиқызы
Автор книг о казахских народных традициях, общественный деятель
Книга «Қош келдің, Әз-Наурыз!», гран-при «Международной Евразийской книжной выставки-2023» г.Астана и 1 место Международной книжной выставки стран СНГ «Искусство книги-2023», г.Москва.